Friday 17 June 2011

sekuat cinta..>part 1

'Qalesya Najihah..kau dalam tangan ku jua.hahahah'
teriak Hisyam dengan senang nya.gadis yang menjadi buruannya yang sekian lama telah berjaya digenggam jua..dia begitu gembira sehingga tidak mendengar deringan telifon.

tuut..tut..
satu pesanan khidmat sms telah didengari nya.tertera nama Badrul,orang suruhan nya.
'tuan..saya nak hak saya.saya dah bagi apa yang tuan nak.dan tuan telah janji dengan saya akan bagi duit 2 selepas saya berjaya mendapatkan pompuan 2..tuan dah lupa semua 2?saya xkira,saya nak jugak duit 2.duit 2 penting bagi saya..saya harap tuan dapat tunaikan janji2 tuan 2.!'
sehabis membaca sms itu,hisyam terus mencampak kan telifon nya.dia geram bercampur kesal kerana bersekongkol dengan Badrul yang tidak tahu erti sabar bagi nya.

Hari berganti hari,tiada seorang pun yang menyelamat kan Qalesya.bukan tiada yang menyelamat,tetapi tiada yang mengetahui lokasi keberadaan Qalesya.dia sedih memandangkan nasib nya.dia tidak bersalah di dalam hal ini.Hisyam menyimpan dendam terhadap suami nya kerana masa lampau mereka tetapi Qalesya yang menjadi mangsa semua angkara ini.Qalesya menyesal kerana tidak menyiasat latar belakang suami nya terlebih dahulu.itu andaian bagi Qalesya tetapi yang sebenar nya suami nya,Haikal tidak mengetahui apa2 dalam masalah ini.hanya Hisyam yang menyimpan dendam terhadap nya,tetapi Haikal langsung tidak menyimpan persaan itu.

pintu bilik dikuak.Qalesya menanti dengan penuh perasaan berdebar.Qalesya mendengar kerusi yang ditolak oleh Hisyam tanpa sebarang tujuan.
dengan lantang nya Hisyam menyuruh Qalesya makan.
'hey!!makan!!'
namun Qalesya menepis makanan yang dibawa oleh Hisyam.
'aku pantang dengan orang yang berani melawan aku!aku beli ni bukan senang!kalau aku xbagi,kau kebulur pulak!'tegas Hisyam dengan kuat nya.rambut Qalesya ditarik sekuat hati nya kerana terlalu geram dengan sikap Qalesya yang dianggap melawan.
'aduhh..'Qalesya merintih kesakitan tetapi perlahan
'apa kau kata?tahu pun sakit!lain kali jangan nak berani melawan cakap aku!paham??!'lalu dihumban kepala Qalesya tanpa belas kasihan.
Qalesya hanya mengangguk tanda setuju walaupun hati nya tidak berkata begitu.

begitu perit yang dirasa kan oleh Qalesya.wanita yang cantik jelita dicampak di situ tanpa mengetahui apa maksud semua perbuatan ini.
sedih,lapar,benci semua ada dalam perasaan Qalesya ketika ini.dia menolak makanan yang dibawa Hisyam kerana tiada nafsu makan ketika itu.tetapi sekarang semua bertukar.berani menjadi takut dan kenyang menjadi lapar.dia tidak tahu sampai bila dia akan terus berada disini yang dianggap seperti neraka bagi nya.

'laki kau 2 bukan nya baik sangat!dia pun macam aku jugak dula.tapi sekarang je lain sebab dia dah ada kau!dulu,semua benda dia pernah buat!kau jangan berangan laki kau 2 akan selamatkan kau!dia xpernah sayangkan kau.selama ni dia hanya main2kan kau aje.kau tengok lah dia selalu balik lewat malam.xgitu?'
terngiang2 kata2 Hisyam yang bercampur sindir seketika tadi.
'isha xsangka abang macam tu!isha sayang abang selama ni dan isha taw yang abang pun sayangkan isha.tapi semua tu depan isha je kan?sampai hati abang buat isha macam ni'bermonolog Qalesya seorang diri ditemani air mata yang sentiasa membasahi pipi.
terlalu mudah Qalesya percaya akan omongan palsu Hisyam.semua yang disangka Qalesya tidak masuk akal.tetapi dia tersilap langkah.dia memilih untuk percaya kan Hisyam daripada suami nya yang dikenali lebih 5 tahun.tidak boleh hanya menyalahkan Qalesya sahaja kerana Haikal juga tidak pernah membuka mulut tentang masa lampau nya.

No comments:

Post a Comment